De Volvo Ocean Race maakte op 19 juni 2015 een pitstop in Den Haag. De zeilboten van het grootste watersport evenement van de wereld kwamen in de nacht van 18 op 19 juni aan in de haven van Scheveningen. MediaCows was verantwoordelijk voor de digitale schermen, de distributie en de informatievoorziening richting de bezoekers.
In de Race Village stonden 4 digitale informatie systemen opgesteld (6mm ledwalls) en in de VIP-ruimtes ongeveer 20 plasmaschermen. Vanuit onze regiewagen werden alle schermen van content voorzien. Dit was o.a. een live-feed tijdens de aankomst, programma overzicht, een feed vanuit Alicante, sfeerverslagen vanaf de zeilboten, commercials, mededelingen, etc.
Dit alles was bedoeld om de bezoekers zo optimaal mogelijk te informeren.
4x CLF-ESD 6mm Rock op palen met bloembakken.
1x OBV met 16 HD-inputs.
1x Tandberg DVB-T transmitter incl. 25 ontvangers.
Detail:
4 Sony XD-Cams registreerde de aankomst. Deze beelden werden direct over een 1Gb/s lijn naar Alicante (hoofdkantoor Volvo Ocean Race) gestreamd. Hier werden de beelden door de organisatie zelf gemixt en vervolgens over diezelfde 1 Gb/s lijn weer teruggestuurd naar onze OBV. De totale latency was ongeveer 3 sec.
31(0)314-683725 | Informaticaweg 12 | info@mediacows.nl |
7007 CP Doetinchem |